You are currently viewing עקרונות מרכזיים לתכנון נכון של תשתיות וכבישים שימנעו פקקים

עקרונות מרכזיים לתכנון נכון של תשתיות וכבישים שימנעו פקקים

אם מישהו במשרדי הממשלה לא יעצור את כדור השלג, ייתכן שבעוד שנים ללא רבות, נתגעגע לימים בהם נסענו "רק" שעה בפקקים מרחק של קילומטרים ספורים. מצב הכבישים בישראל השתפר ב-20 השנים האחרונות ללא היכר, אך ריבוי המכוניות הפרטיות, לצד התחבורה הציבורית הכושלת, יוצרים פקקי ענק שאת סופם קשה לראות. איך אפשר לעצור זאת? באמצעות תכנון נכון של תשתיות וכבישים.

5 עקרונות מרכזיים לתכנון תשתיות וכבישים

מספר עקרונות יסוד לתכנון תשתיות וכבישים עשויים להוות את ההבדל בין הצלחה ו"שחרור הפקק" בו עומדת חצי מדינה, לבין עוד כישלון אחד לאוסף של משרד התחבורה. הנה המרכזיים מביניהם.

תכנון מעמיק

באופי הישראלי, החותר לפעולה במהירות האפשרית, חברות בנייה רבות "נופלות" כבר בשלב המקדים – שלב התכנון. תכנון תשתיות כבישים דורש בחינה מדוקדקת של פני הדברים, של האפשרויות הקיימות, של דגמים מוצלחים וכאלו שנכשלו מרחבי העולם וכדומה. בנושא כה רחב ומשמעותי, אי אפשר להפריז בחשיבות התכנון המעמיק והנכון.

סלילת כבישים

הניסיונות לשפר את התחבורה הציבורית בישראל מבורכים. גם הקצאת נתיבי תחבורה ציבורית, עידוד נסיעה משותפת וצעדים דומים, עשויים להיות יעילים בטווח הארוך. אבל הבסיס לשינוי חייב לבוא דרך סלילת כבישים בכל מקום בו צריך ואפשר. הסלילה צריכה להיעשות ע"י חברה מקצועית, מנוסה, וכזאת שלא לוקחת את הזמן ומבינה את חשיבות העניין כפרויקט לאומי. על אחת כזאת – אמצ שמש – נדבר בהמשך.

בניית גשרים

מחלפים וגשרים חוסכים זמן רב שצמתים ורמזורים מבזבזים, ועל כך אין ויכוח ועוררין. גשרים רבים שנבנו ברחבי הארץ יצרו שינוי מהותי, ולכן יש להמשיך במגמה. בניית גשרים אינה עניין של חברה בחיתוליה, כשהצורך לשלב מהירות, יעילות ובטיחות – הכרחי.

ביצוע מהיר

כשמביטים על הסינים בונים מגדלים בשנה, גשרים בשנתיים וכבישים בחודשים ספורים, נותר לקנא מצד אחד, ומנגד – להבין שהדבר אפשרי. כל מה שצריך זה מכסת עובדים גבוהה, ובעיקר חומר אנושי איכותי, מקצועי, מיומן ובעל תשוקה לעבודה. ב"אמצ שמש" כ-100 עובדים שמבינים את כובד האחריות המוטל על כתפיהם. לא בכדי הפרויקטים שלנו מבוצעים ללא דופי, במהירות הבזק ותוך הקפדה על סטנדרט גבוה במיוחד.

שימוש בכלים הנדסיים מתאימים ויעילים

בחברות רבות, הגורם המעכב הוא היעדר מספיק כלים הנדסיים. כך שיוצא שבזמן שהדחפור חופר, כולם עומדים ומביטים מהצד. ב"אמצ שמש" לא נחים לרגע: הטרקטור מבצע עבודות עפר ופיתוח, המכבש מהדק את הקרקע, אנשי התשתיות מבצעים עבודות ביוב והכל במקביל וביעילות מרבית. ככה בונים תשתיות!

אז כדי שלא נעביר רבע מחיינו בעמידה בפקקים, תנו למקצוענים של אמצ שמש את ההגה בידיים – ההגה של בניית תשתיות הכבישים בישראל!