סלילה של כבישים חדשים מהווה את הדרך הטובה ביותר להתמודד עם העלייה במספר המכוניות שעולות מדי שנה על כבישי ארצנו. יחד עם זאת, בטרם ניגשים לתהליך הסלילה עצמה, יש לבצע אנליזה מדוקדקת של סוג השטח ולהתאים לו את התוכנית הטובה ביותר לשם הצלחתה. הנה כמה מהפעולות החשובות ביותר שיש לעשות לפני שמתחילים בתהליך הסלילה.
חשיפה של הקרקע וניקוי הפסולת
ניקוי הקרקע וחשיפתה מהווים את הצעדים הראשונים שיש לעשות לפני שסוללים כביש חדש. בעזרת ניקוי של הקרקע מפסולת מסוכנת, ניקוש של עשבים וחשיפה של החול הטבעי, ניתן לערוך מדידות של איכות הקרקע ולקבוע את המשך התהליך באופן המקצועי ביותר. כחברה המובילה בישראל בתחום סלילת כבישים, אמצ שמש משתמשת בכל הכלים ההנדסיים המתקדמים ביותר בכדי לבצע חישוף מהיר של הקרקע ולהכין אותה לסלילה ברמה הגבוהה ביותר בישראל.
אנליזה איכותית של האדמה ורמת הסלעיות שבה
חשוב לקחת מדגם מייצג מהאדמה שעליה מתכננים לבצע את סלילת הכביש ולבדוק מהי רמת הצפיפות שלה. בתהליך זה בודקים גם מהו טווי השטח, איזה אחוז של סלעים נמצאים מתחת לפני האדמה והאם יש צורך לבצע תהליכים שונים של דחיסה. במידה והקרע אינה יציבה מספיק בכדי שניתן יהי להכיל עליה פרוטוקול סלילת כבישים תקני, יש לבדוק אחת מהאלטרנטיבות האחרות. סלילת כבישים עוקפים או בניית גשרים אשר מותאמים לדרישות השטח – הן אפשרויות שראוי לשקול.
שיטוח פני הקרקע בעזרת כלים הנדסיים מתקדמים
שיטוח פני הקרקע מהווה צעד חשוב לעבר תהליך הסלילה. במרכזו, משתמשים בטרקטורים ובדחפורים בכדי לבצע עבודות עפר שונות ומנסים להגיע לזווית אחידה ברמה הטיפוגרפית. על ידי הסרת הררי העפר (ומילוי של בורות קטנים שנמצאו במהלך החשיפה), מייצרת חברת אמצ שמש פתרון לוגיסטי מתקדם ומעטפת איכותית לצורכי הסלילה עצמה. כך, ניתן לוודא מראש שתהליך הסלילה יעבור ברמה הגבוהה ביותר ושהכביש עצמו יחזיק למשך שנים ארוכות.
טיפול בטקסטורה של השטח והידוק דינמי של הקרקע
לאחר תהליך השיטוח ורגע לפני שניגשים לתהליך הסלילה, יש לטפל בטקסטורה של הקרקע. חשוב לייצר קרקע במרקם זהה, בכדי שהסלילה תתבצע באופן איכותי ושניתן יהיה להדק את האספלט בצורה הטובה ביותר. במרכזו של תהליך זה עומדים שורה של דחפורים שמטרתם להדק את הקרקע באופן מקצועי ולהכין את השטח לקראה סלילת כביש חדש. למרות שתהליך זה עשוי לקחת מעט זמן, הוא בהחלט חלק בלתי נפרד מכל סלילה של קטע כביש איכותי.
לסיכום, ניתן לראות שכל תהליך של סלילת כבישים טומן בחובו מספר היבטים משמעותיים שיש לבצע מראש. חשוב לבצע חשיפה איכותית של הקרקע, לוודא שהיא מתאימה לסלילה ולראות שאין כל פגם במרקם שלה. רק לאחר מכן, ניתן לגשת לדבר האמיתי.