You are currently viewing קירצוף וריבוד כבישים

קירצוף וריבוד כבישים

כבישים הם אחת התשתיות החיוניות ביותר. מצב הכבישים בארץ משפיע במידה בלתי מבוטלת על איכות החיים של כולנו, ועל כן נדרשת תחזוקה נכונה של כל קטע כביש, בין אם הוא בין עירוני ובין אם בתוך הערים. על כן, ריבוד אספלט אחת למספר שנים הוא פעולה הכרחית.

צוות הקרצוף וריבוד הכבישים של א.מ.צ שמש (1990) בע"מ הינו מהטובים והמיומנים בארץ ולרשותנו עומד שלל ציוד הנדסי מהדגמים המתקדמים ביותר לביצוע עבודות אלו: מכונות לקירצוף אספלט, מכונות לפיזור אספלט, מכבשים ומשאיות מכל הסוגים וכן צוותים מאומנים ומאושרים.

החברה משמשת כקבלן מטעם נתיבי ישראל ומבצעת בשנים האחרונות את הריבודים במרחבי צפון ויו"ש.

מדוע ריבוד אספלט הוא פעולה קריטית?

סיבה אחת לחשיבותה הרבה של פעולת קירצוף וריבוד האספלט מחדש היא הארכת תוחלת החיים של הכביש. תועלת נוספת של ההשקעה היא שכל שמי שנוסע בכביש מרובד נהנה מחוויה נעימה הרבה יותר בהשוואה לכביש שלא מתוחזק נכון. הסיבה החשובה ביותר לבצע ריבוד כבישים היא שרק כך ניתן לספק לציבור את רמת הבטיחות המירבית לה אנחנו מצפים בכבישים.

עוד כדאי לקחת בחשבון שאמנם התהליך מחייב השקעת משאבים, אולם כבישים שלא עוברים ריבוד אספלט איכותי בתדירות נאותה ייהרסו תוך זמן קצר יחסית והוצאות השיקום, ואולי אפילו סלילה מחודשת, יהיו גבוהות יותר.

שלב ראשון: קירצוף אספלט

המרכיב החשוב ביותר של ריבוד איכותי הוא תכנון. תוכניות מדויקות מבטיחות גם כביש במצב אופטימלי וגם מינימום הפרעה לתנועה ולציבור תוך כדי העבודות. השלב הראשון במסגרת פרויקטים מסוג זה הוא קירצוף אספלט, כלומר גירוד של השכבה העליונה של הכביש, שבאופן טבעי נשחקת בקצב מהיר בהשוואה לשכבות שמתחתיה.

לאחר מכן תפוזר שכבת אספלט חדשה ותהודק אל הבסיס הקיים באמצעות ציוד ייעודי. בין הכלים המשמשים לריבוד כבישים: טרקטורים, מהדקי קרקע, גנרטורים ועוד. למידע נוסף לחצו כאן.

מהם הדגשים החשובים במסגרת ריבוד כבישים?

הדגש החשוב הראשון הוא כאמור תכנון נכון, כשבין ההחלטות החשובות – אורך קטע הכביש שזוכה לריבוד. בהקשר זה כדאי לדעת שהכבישים הבין עירוניים הם באחריותה של חברה לאומית לתשתיות תחבורה אשר נקראת "נתיבי ישראל", ואילו על תחזוקת הדרכים העירוניות מופקדות הרשויות המקומיות – כך שלכל קטע כביש שמתחיל להתפורר יש מי שאמור לדאוג לו.

במהלך העבודות עצמן חשוב לעבוד באופן מסודר, גם על חשבון המהירות (כשכאמור תכנון מקצועי מבטיח בכל מקרה את השלמת הריבוד בזמן הקצר ביותר האפשרי). בפרט חשוב לבצע את הידוק האספלט אל הקרקע עם מלוא תשומת הלב על-מנת להבטיח כביש יציב ובטיחותי לחלוטין.

לקבלת ייעוץ מקצועי מוזמנים לפנות אלינו >>

צרו עמנו קשר: