You are currently viewing הכנה והצבה של תשתיות ביוב וניקוז

הכנה והצבה של תשתיות ביוב וניקוז

הכנה והצבת תשתיות של ביוב וניקוז במבנה זהו תהליך המתבצע מיד לאחר הקמת המבנה או במהלך הקמתו, בשלבים המתקדמים. לכל מבנה בישראל ובעולם, במדינות המפותחות, יש צורך וחובה בתשתיות של ביוב וניקוז. במקרים בהם התשתיות הללו אינן תקינות יחושו הדיירים באופן מיידי חוסר נוחות בשימוש, יצוצו תקלות משמעותיות כמו הצפות, רטיבות ופיצוצים בצנרת וכן הלאה. בשל כך ובשל סיבות נוספות, חשוב מאוד שהתשתיות והצבתן יתקנו ויבוצעו באופן מקצועי וישנה משמעות רבה לכך שביצוע העבודה על ידי חברה מקצועית בעלת נסיון בתחום תיעשה בשטח המבנה.

כיצד מתבצעת ההכנה וההצבה של תשתיות ביוב וניקוז?

אחד השלבים הראשונים בתהליך הוא ניסור וקידוח בטון במבנה לצורך הכנת מקום לתשתיות מים וביוב. לא מדובר בפעולה של מה בכך וחשוב שהיא תיעשה על ידי עובדים מקצוענים אשר מנוסים בתחום ויש להם את ההיתר לעבוד עם כלים שמיועדים לניסור או לקידוח בטון. ככל שהעבודה של הקידוח והניסור תיעשה טוב ומקצועי יותר, כך יקטנו הסיכויים לתקלות או בעיות עתידיות בתשתיות אלו.

בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון את איכות החומרים בהם משתמשים הקבלנים ובעלי המקצוע. ככל שהחומרים יהיו איכותיים יותר כך גם התשתית תהייה פעילה ועמידה יותר. בעת עבודות הבטון, רצוי לעשות שימוש בבטון יצוק – שנחשב לעמיד והעוצמתי ביותר שיש כיום בשוק. כל אלה פרמטרים שחשוב להתייחס אליהם על מנת שהשימוש בתשתיות המים והביוב יהיה יעיל ונוח.

האם ניתן להיכנס ולהתגורר בדירה שלא נעשתה בה הכנה והצבה של תשתיות ביוב וניקוז?

דירת מגורים או מבנה המשמש למטרות שונות ממגורים שאין בהם הכנה להצבה של תשתיות ביוב וניקוז לא יוכלו לשמש את השוהים / החיים בהם. מדובר בתשתיות חשובות מאוד שנעשה בהם שימוש על בסיס שעתי ולכן ללא תשתיות אלו החיים במבנה או בדירה יהיו בלתי סבירים.

מי אחראי על התקנת התשתיות של הביוב והניקוז?

ישנם קבלנים שעוסקים ומתמחים בתשתיות, הם האחראים על ביצוע עבודות התשתית במבנים ציבוריים, במבנים פרטיים כגון בנייני מגורים, בנייני משרדים וכדומה. קבלני התשתית מעסיקים בעלי מקצוע שונים, מתחומי עיסוק שונים אשר יודעים ויכולים לבצע את עבודות ההקמה של התשתית הספציפית. הקבלנים אחראיים לא רק על הצבת התשתיות, אלא גם על בחינה של פני השטח, עבודה לפי הדרישה והתקנים ועוד. רצוי להתייעץ עם יועץ אינסטלציה

קבלני התשתית במקרה זה הם קבלני תשתיות ביוב והם הגורם שאמור לספק לכם מענה ופתרונות כשצצה בעיה כלשהי בתחום. אנו ממליצים לבחון היטב את הקבלן שאחראי על תשתיות הביוב והניקוז במבנה, להתעניין במוניטין ובניסיון שלו בתחום. מרבית הקבלנים הם בעלי ניסיון וניתן לסמוך עליהם, אך עם זאת רצוי לברר עמם לפרטי פרטים על תהליך ההתקנה של התשתיות, על החומרים בהם ייעשה שימוש, לשאול את כל השאלות שמעסיקות אתכם בכדי להימנע מאי נעימות או חוסר שביעות רצון מהעבודה בהמשך.