You are currently viewing תהליך הכנת חלקים לכלי עבודות עפר
Highway construction site with heavy duty machinery. Two Rotary drills, bulldozer and excavator working

תהליך הכנת חלקים לכלי עבודות עפר

בתחומי ההנדסה האזרחית והתשתיות, כלים ומכונות לביצוע עבודות עפר הן מעמודי התווך של התעשייה כולה, כולל אינסוף אלמנטים, מבנים ומרכיבי תשתית שכולנו חיים איתם וסביבם. תשתיות תחבורה, ענף הבנייה על כל היבטיו ונגזרותיו, תשתיות ביוב וניקוז, תשתיות חקלאיות וכל יתר עבודות הכנה של תשתיות ועבודות עפר – כל אלו דורשים מיכון ייעודי ומתקדם וכלים כבדים המסוגלים לבצע את המשימה הנדרשת. כלי הענק הכבדים האלו כוללים מגוון עצום של רכיבים וחלקים, וכל אלו יחד מרכיבים את המכונות ההנדסיות המופלאות והחזקות הללו – נסביר אודות תהליך הכנת חלקים ורכיבים למכונות וכלים בתחום עבודות העפר והתשתיות.

חלקים המחייבים אמינות, עמידות ודיוק ללא פשרות

כל מקדח, מחפר, רכיב הנעה או תמסורת וכל חלק אחר במכונות הנדסה אזרחית וכלי עבודות עפר חייב להיות אמין, עמיד לתנאי העבודה והשימוש הקשוחים ביותר  ובעל דיוק חסר פשרות כדי לספק התאמה מושלמת לכלי או למכונה שעבורם אותו חלק או רכיב מיועד. חלק לא חזק ועמיד מספיק, ישבר או יקרוס תחת עומסי העבודה הקשים של עבודות עפר ואפילו יכול להוות מפגע בטיחותי חמור במקרים של תקלות ושבר במהלך העבודה – לכן תהליך הכנת חלקים למכונות של עבודות עפר חייב להיות מדויק, מקצועי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר.

הכנה פרטנית ומותאמת אישית של חלקים לכלי עבודות עפר

במיכון וכלים של עבודות עפר ופרויקטים הנדסיים יש כאמור אינספור חלקים, מסוגים, חומרים וגדלים שונים, החל ברכיבי ההנעה, התמסורת והנשיאה של הכלים עצמם, דרך מערכות הידראוליות סופר מורכבות ועד החלקים המבצעים את העבודה בפועל ובאים במגע עם הקרקע ועם מרכיבי התשתית שיש לעבד ולהזיז.

כך ישנם חלקים המיוצרים בתהליכי יציקה של מתכות וסגסוגות סופר ספציפיות ומדויקות, ישנם חלקים שהם יחידה אחת מוחלטת וחלקים אחרים המורכבים יחד מכמה יחידות באמצעות ברגים או ריתוך מתאים, יש רכיבים וחלקים המיוצרים בתהליכים מדויקים של עיבוד שבבי למכונות ומתקדמים וכמובן שיש חלקים המשלבים את השיטות ותהליכי הייצור.

כך למשל חלקים קטנים, מדויקים ומורכבים מיוצרים לא אחת באמצעות מיכון עיבוד שבבי ומחתיכה אחת של מתכת. הטכניקות המשמשות לצורך תהליכים אלו הן חריטה, חיתוך ,כרסום, ניקוב והשחזה למשל, לרוב באמצעות מכונות CNC משוכללות וממוחשבות המאפשרות דיוק ומורכבות ללא פשרות. עיבוד שבבי מאפשר לייצר חלקים חלופיים למערכות השונות של כלי עבודות העפר וגם חלקים לכלי העבודה עצמם, תוך התאמה מושלמת לדגם ספציפי ולסגסוגת המתכת המוגדרת לאותו רכיב או אותה משימה – שיניים של מחפרים, גלגלי שיניים למערכות הינע, אטמים ורכיבים למערכות הידראוליות, חלקים של מקדחים, מחפרים וכיוצא באלו ועוד מגוון אדיר של רכיבים וחלקים.

החלקים המיוצרים מחוברים לכלים ולרכיבים השונים כאמור בדרכים שונות, בעיקר ברגים ייעודיים ומיוחדים או ריתוכים מתאימים וחזקים במיוחד.