You are currently viewing שמירה על בטיחות ובריאות העובדים בעת ביצוע עבודות עפר

שמירה על בטיחות ובריאות העובדים בעת ביצוע עבודות עפר

למעלה מ-40 עובדים בתחום הבנייה מוצאים את מותם בתאונות מדי שנה בממוצע. בכתבה זו נראה כיצד תוכלו לשמור על בריאות עובדיכם בתחום עבודות העפר והבנייה בפרט, ובתחום הבנייה בכלל.

ציוד מגן – תמיד, ללא פשרות!

הבסיס של נושא בטיחות העובדים בבנייה הוא ציוד המגן, הכולל קסדת בטיחות תקינה, אפוד זוהר, נעלי עבודה חזקות, משקפי מגן ייעודיות, אוזניות למניעת רעש וכל ציוד ייעודי נוסף. זכרו – ציוד מגן מציל חיים, ואלפי תקריות ותאונות הסתיימו בטוב הודות לציוד זה. חנכו את עצמכם ואת העובדים שלכם להקפדה מלאה על העניין, ולמחיקה מוחלטת של גישת ה"יהיה בסדר, כלום לא יקרה", שאופיינית במיוחד לתחום עבודות עפר ותשתיות, בשל מיעוט העבודה בגובה רב.

תרבות ארגונית שחושבת "בטיחות"

ציוד מגן הינו חשוב במיוחד, אבל לפני הקסדות והנעליים, חשוב לייצר תרבות ארגונית אשר שמה את יהבה על נושא בטיחות העובדים. דבר זה מתחיל בדוגמה אישית של המנהלים (לא ייתכן שמנהל עבודה יסתובב באזור העבודה ללא קסדה), ממשיך בניהול שיח מתמיד על הנושא (לרבות בדיקות בטיחות חדשות לבקרים) ומסתיים בסביבת עבודה, שמתזכרת את הסובבים בחשיבות נושא הבטיחות תמיד, בכל שעה, בכל מקום, בכל מצב. זכרו – שמירה על בטיחות העובדים מתחילה מלמעלה, בגדול המנהלים, וחלה על כלל העובדים כולם.

טיפים נוספים לשמירה על בטיחות העובדים

מעבר לציוד ולתרבות נכונה, ישנם כמה דברים נוספים שיקטינו את הסיכון לתאונות עבודה:

  • ציוד וכלי עבודה – במהלך עבודות בנייה ותשתית ישנו שימוש רב בציוד מכני מסוגים שונים, בד בבד לשימוש קבוע בכלי עבודה. יש להקפיד על תקינות הציוד, לרבות ביצוע בדיקות תכופתיות על פי הנדרש, לצד תחזוקה נכונה ושוטפת (אל תנסו לחסוך בפרמטרים אלו!) זאת ועוד, חשוב שמפעילי הציוד יהיו מוסמכים, מנוסים ובטוחים ביכולתם להפעיל את הציוד בצורה בטוחה ויעילה.
  • נקיטת משנה זהירות בזמן עבודה במקביל – שיעור ניכר של תאונות העבודה מתרחשות בזמן עבודה במקביל על מספר אלמנטים בפרויקט. בשעה שכזאת, חשוב להקפיד ביתר שאת על כללי העבודה ולנקוט משנה זהירות.
  • ציוד עזרה ראשונה בקרבת מקום – לרבות ציוד חבישה, חיטוי ועוד.

אמצ שמש – מצטיינים ביעילות, מצטיינים בבטיחות

חברת אמצ שמש הינה אחת הוותיקות, המוכרות והגדולות בתחום הבנייה בישראל. עם ניסיון של 30 שנה, רזומה של אלפי פרויקטים במגוון תחומים – עבודות עפר ופיתוח, סלילת כבישים, עבודות ביוב, ריבוד כבישים ועוד – אתם יכולים להיות רגועים לגבי איכות העבודה ולא פחות חשוב – לגבי השמירה על בטיחות העובדים.

תמונה: lightfieldstudios / 123RF Stock Photo