You are currently viewing ציפוי לרצפות חניונים – כל מה שצריך לדעת

ציפוי לרצפות חניונים – כל מה שצריך לדעת

בוודאי חוויתם את הסיטואציה הבאה: נכנסתם לחניון גדול, במרכז מסחרי או בניין מגורים ולפתע שמעתם רעש או הרגשתם שהרצפה אינה תקינה.
באופן טבעי, עם השנים, רצפת החניון נשחקת על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחניונים עמוסי רכבים שפוקדים אותם מדי יום ביומו.
האויבים המושבעים של רצפות חניונים הם כתמי הצמיגים, דליפת שמנים ודלקים ומזהמים שונים ומאמצים מכניים הפוגעים ברצפה. כאשר מדובר בחניונים פתוחים (אבל לא בהכרח) הסיכוי לשחיקה מוגברת עולה בעקבות חדירת מי גשמים ולחות. התוצאה היא פגמים ברצפת החניון שיכולים הגיע לסדקים, לפגוע בנהיגה עצמה ובמקרים מסוימים אפילו ליצור סכנה במידה והנהג לא היה ערני לפגמים בריצוף.

איך ציפוי אפוקסי יכול להוסיף עמידות לרצפה?

מה עושים? המטרה היא לסלול מראש רצפה איכותית בעמידות גבוהה ולדאוג למערכת ציפוי שתסייע בהארכת אורך חיי הרצפה, המראה, הפונקציונאליות והבטיחות. כאן נכנס לתמונה ציפוי אפוקסי לחניונים המשפר את הבטיחות והעמידות וניתן להתאמה ברמות שונות של התנגדות כמו למשל, כשרוצים ליצור אלמנט של האטה ביציאה מהחניון או בכניסה אליו או בשביל ייעודי להולכי רגל בדרך למעלית. הציפוי בעל יתרונות רבים מהענקת האיטום המבוקש בפני חדירה של מים ולחות ועד עמידות בפני קרני UV שגם הן שוחקות את רצפת החניון. הציפוי מתאים גם למגוון תנאים של מזג האוויר לרבות חום גבוה וקור משמעותי כך שהשינויים בטמפרטורה לא יגרמו לבעיה.
יתרונות נוספים: ציפוי אפוקסי מאפיינים נוגדי החלקה שמאוד חשובים ברצפת החניון ויחסית הוא גם קל לתחזוקה וניקיון כך שהחיסכון בתחזוקה שלו בא לידי ביטוי בחשיבה לטווח הארוך. הוא יספק משטח נקי, אחיד ומתוחזק היטב שיחסוך גם כסף על ביצוע תיקונים שונים ברצפת החניון. יתרון נוסף הוא שציפוי אפוקסי הינו בעל השתקפות גבוהה יחסית ומשדר אור על אזורים רחבים וכך מצמצם את הצורך בגופי חשמל רבים וחוסך גם בעלויות שקשורות לחשמל.

מהי אימפרגנציה מגוונת ואיך היא עוזרת?

כיום קיימת גם אימפרגנציה מגוונת לשמירה מרבית על רצפת החניון. מדובר באימפרגנציה על בסיס ליתיום סיליקט היברידית המשולבת בסילר ופיגמנט ומיועדת להגנה על משטחי בטון. בפועל, מה שאימפרגנציה זו עושה היא למעשה מקשה ומצופפת את הבטון בתהליך קריסטליזציה ומגנה על הבטון מפני נוזלים ומכתימים שונים. היופי הוא שניתן ליישם אותה על רצפות חניון בתנאי פנים וחוץ ובנוסף לזה היא גם אקולוגית וידידותית לסביבה וזולה מהגנה באמצעות ציפוי אפוקסי. ניתן להשיג אותה בגווני אפור בהיר או כהה והיא גם דוחה נוזלים, שמנים ומכתימים הנפוצים בחניון ואינה משפיעה על המוליכות החשמלית של הבטון אלא מחזקת ומצופפת אותו ודוחה אבקת וציפת סיד ואפילו נושמת (כלומר, מאפשרת מצב של דיפוזיה), אינה מתקפלת ואינה מצהיבה ועמידה בפני קרני UV.

כמובן שחשוב שייעשה יישום מקצועי בציפוי אפוקסי או באמצעות אימפרגנציה מגוונת כדי החומר עצמו ייצמד בצורה טובה לרצפה כך שהוא יחזיק מעמד לאורך שנים רבות בפני המפגעים השונים וגם ייושם בצורה אחידה להומוגניות מקסימלית. כדי ליישם באופן נכון, יש לנקות היטב את הבטון מלכלוך, אבק, שמנים וגריז או דבקים, מזהמים וציפת סיד ויש ללטש את הבטון לרמה של 80-60 Grit .ברמת ליטוש זו החומר ייספג ויקשר חזק לבטון. במקומות בהם לא נדרשת עמידות גבוהה מפני שחיקה יש לקרצף את הבטון באמצעות מכונת פוליש עם סקוטש שחור.
פנו לחברה מקצועית לבניית וציפוי חניונים להשגת התוצאות הטובות. חברה המשתמשת בחומרים לפי התקן ובסטנדרטים הגבוהים ביותר כך שרצפת החניון תהיה איכותית בעמידות גבוהה למשך שנים רבות.