You are currently viewing החלפת צינור ביוב שבור עם שורשים 

החלפת צינור ביוב שבור עם שורשים 

צנרת ביוב עשויה להיפגע בין היתר בעקבות שורשי עצים פולשים.

הנושא הזה של שורשים בביוב הוא נושא מתסכל ומאתגר. כמעט כולנו מכירים את הסיטואציה הזו שקורית לרוב באזורים שם ישנה צמחיה עתיקה שהכתה שורשים ארוכים ועמוקים במיוחד.

פלישת שורשים לצנרת עלולה לגרום לסתימות ואף לשבור את הצינורות לחלוטין. היא מובילה לסיבוכים נוספים כגון נזקי מים, קורוזיה והרס לביוב. במאמר זה, נבדוק את התהליך של החלפת צינור ביוב שבור שנפגע מפלישת שורשים כמו כן ננסה ללמוד כיצד גיזום עצים עשוי למנוע בעיות עתידיות בצנרת הביוב.

מאבחנים את הבעיה

השלב הראשון בטיפול בבעיות של צנרת ביוב זה האבחון. לפני הכול יש לבדוק מה בעצם קרה ומה גרם לסתימה בביוב. יש מקרים בהם אפשר לראות בברור את הנקודה הבעייתית שם ישנה סתימה בצנרת. מנגד יש מקרים רבים בהם הנקודה הבעייתית רחוקה מהעין ואין דרך לגלות אותה מבלי לחפור לעומק. אז האמת היא שהיום יש לנו את הציוד שנועד לצורך איתור נזילות כאשר כך אנחנו יכולים לאבחן באמצעים שונים את הצנרת בלי לחפור ובלי לחשוף את הצנרת מבפנים. כך אנחנו למעשה יכולים לראות מה קורה במעמקי הצנרת והיכן נמצאת הנקודה הבעייתית. 

מטפלים בבעיה

החלפה של קו ביוב היא פעולה שיכולה להיות מורכבת מאוד וכזו שדורשת הרבה היערכות ועבודה היקפית מורכבת. מנגד יש דרכים לתקן צנרת ביוב גם בצורה מאוד נקודתית בלי לחפור לעומק. מדובר בהחלפה של קטע הצנרת הפגום באמצעים מתקדמים המאפשרים טיפול נקי וחיצוני בצינור. באופן כזה ניתן להגיע לתוצאות יעילות מאוד אך חשוב לקחת בחשבון שלא תמיד פתרון כזה יוכיח את עצמו לאורך זמן.

בכל מקרה, תמיד חשוב להתייחס לאופי התקלה כמו גם לסוג הצנרת והגיל שלו.

ככל שמדובר בצנרת ישנה יותר, כדאי לחשוב על החלפה של הצנרת וחידוש כללי שלה וזאת כדי להבטיח שאכן תתקבל צנרת איכותית וטובה שתוכיח עמידות לאורך זמן. אם הצנרת היא חדשה יחסית ולא עשויה חומרים כמו מתכת וכדו מה, יש בהחלט טעם בתיקון נקודתי כי ברוב המקרים התיקון יחזיק מעמד היטב לאורך זמן.

גיזום עצים ושורשים – מונעים את הבעיה מהשורש

אז נכון שיש מה לעשות כשזה כבר קורה אך למה לא לנסות להתמודד עם הבעיה לפני שהיא מגיעה לרמה כזו בה כבר אין מנוס מהחלפה של הצנרת ומתיקון יקר ומורכב?

כאן אנחנו מגיעים לאפשרות הזו של גיזום עצים וגיזום שורשים. מדובר בטיפול יעיל שתורם רבות לעץ ולשורשים שלו ובולם את ההתפשטות הבלתי נשלטת של השורשים במעמקי האדמה מה שבהחלט עשוי להשפיע במזעור התופעה של שורשים בביוב.

כדאי להקפיד על טיפול תקופתי בעצים וכך מרוויחים למעשה את כל היתרונות שמנינו לעיל.

 www.gizum.co.il כדי שהביוב שלכם יתפקד טוב יותר.