You are currently viewing כיצד להתקין עמדת טעינה פרטית לרכב חשמלי?

כיצד להתקין עמדת טעינה פרטית לרכב חשמלי?

אל מול היתרונות הרבים שיש לשימוש ברכב חשמלי, החיסרון הבולט ביותר הוא כמובן אפשרויות הטעינה המצומצמות. בעוד שברכב ממונע אין כל צורך לחשב את הנסיעה מראש ותחנות דלק מצויות לרוב, כאשר מדברים על רכב חשמליים המצב שונה לגמרי. אנחנו כאן כדי להציע לכם פתרון אפשרי בדמות עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

בעוד שברכבים הרגילים, המנוע פועל באמצעות שריפה של בנזין או סולר, ברכבים חשמליים פעולת המנוע היא על בסיס סוללה חשמלית. בדיוק כמו כל סוללה חשמלית שבה אנחנו משתמשים ביומיום, גם הסוללה של הרכב זקוקה כמובן לטעינה מידי פעם. כיום, החיסרון המרכזי של הרכבים החשמליים הוא בנקודה הזו, שלא מאפשרת להם לנסוע למרחק רב כיון שאין מספיק עמדות טעינה.

עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

האפשרות הטובה ביותר שעומדת לפניכם בתור בעלים של רכב חשמלי, היא התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי אצלכם בחניה. המומחים באיוי אנרג'י מספרים שבצורה הזו אתם יכולים להחנות את הרכב שלכם בכל ערב ולתת לו להיטען במשך כל הלילה, עד הנסיעה הבאה שלכם עם הרכב. כך לא תצטרכו לתזמן את מסלול הנסיעה שלכם שיעבור דרך עמדות טעינה לרכב שלכם.

איך מתקינים עמדת טעינה?

עבור מי שמחנה את הרכב בחניה פרטית, ההתקנה של העמדה בסך הכל דורשת חיבור למערכת החשמל הביתית, ובאמצעות שקע מיוחד החניה שלכם תהפוך מהר מאוד להיות עמדת טעינה לכל דבר. הבעיה מתחילה כמובן כאשר אתם גרים בבית משותף, שבו אין לכם חניה פרטית.

התקנת עמדת טעינה בבית משותף

בבתים משותפים לא תמיד קיימת האפשרות להתקין עמדת טעינה פרטית. ראשית, יש צורך בהסכמה של הדיירים כיון שברוב המקרים מדובר על שטח משותף ולא חנייה ששייכת לכל דייר באופן פרטי. יתירה מזו, יש צורך לחבר את עמדת הטעינה של הרכב למערכת החשמל, מה שעלול להוביל לכך שדיירי הבניין יאלצו לשאת בנטל של התשלום.

חיבור למונה מיוחד

אם הצלחתם לקבל את ההסכמה של הדיירים להתקנה של העמדה, ניתן לחבר אותה למערכת החשמל של כל הבניין, אך ליצור עבורה מונה מיוחד. כך בסיומו של החודש תוכלו לדעת בדיוק כמה חשמל העמדה שלכם צרכה, ולא תגרמו לדיירי הבניין לשלם את ההוצאות שלהם.

עבור דיירים בבתים משותפים שגרים בקומות הנמוכות יותר, קיימת אפשרות לחיבור למערכת החשמל הפרטית. כאשר הדירה בקומה גבוהה יותר, אין מנוס אלא מחיבור למערכת החשמל של הבניין בעזרת המונה שהזכרנו.

לסיכום

רכב חשמלי הוא פתרון נהדר לזיהום שנגרם משימוש ברכבים רגילים, אולם הצורך להטעין אותו לעיתים קרובות מקשה על השימוש בו. אם אתם מתכננים לקנות רכב חשמלי, התקנה של עמדת טעינה פרטית יכולה בהחלט לעזור לכם. עבור מי שגר בבית משותף, יש צורך בהתקנה של מונה נפרד עבור העמדה.