You are currently viewing איך למנוע מבטון לסתום את הביוב?

איך למנוע מבטון לסתום את הביוב?

ישנן כמה שיטות למנוע מבטון לסתום את הביוב, אבל אולי קודם לכן כדאי לדבר על הסיבות שהובילו את הצנרת להיסתם מחומר מהסוג הזה. רגע לפני שמזמינים שרברב, קבלן ביוב או ביובית, המידע הבא יכול לעשות לכם הרבה סדר בנושא של סתימות בטון בצנרת.

להזמין אינסטלטור זה דבר אחד, אבל להבין שחלק מהשרברבים לא יכולים להתמודד עם סתימות בטון מורכבות זה דבר אחר. מטבע הדברים, לא לכל השרברבים יש את היכולות, הידע או הכלים לבצע פתיחות סתימת בטון בביוב. לא פעם, שרברבים יכולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת, בעודם משתמשים בכלים וציוד לא מתאימים עבור פתיחת סתימה. לדוגמה, צנרת יכולה להיסדק ולהישבר בעקבות שימוש בכלים לא מתאימים.

רגע, איך הגיע בטון לביוב?

רגע לפני שמזמינים ביובית שלכם, חשוב לשאול ולהבין כיצד הגיע בטון לצנרת הביוב. יש לכך 2 סיבות אפשריות:

  1. נזק מכוון: לעיתים הפועלים מטאטאים שאריות שיפוצים לתוך חורי הניקוז בדירה, מה שסותם אותה לגמרי בעקבות התנהלות פושעת זו.
  2. יציקות בטון: לעיתים יציקות בטון יכולות לזלוג או לחדור למערכת הביוב באופן טבעי, כמו למשל במקרים בהם בונים את בריכות הביוב. בניגוד למפגעי בנייה מכוונים מראש, מקרים אלו טבעיים ויכולים לקרות גם לחברות הבנייה הטובות ביותר.

בין אם הצנרת נסתמה מבטון בעקבות הסיבה הזו או האחרת, הפתרון הכי טוב יהיה בדרך כלל ביובית. איזה סוג של ביובית? לא כל סוג ביובית מתאימה עבור פתיחת סתימת בטון בביוב – המשיכו לקרוא.

עבודות עפר ופיתוח וסתימות בטון – מה הקשר?

לא פעם, עבודות עפר ופיתוח מצריכות התעסקות עם בטון בכמויות מאוד גדולות, כאשר עבודות אלו מתבצעות במקרים רבים בצמוד לתשתיות ביוב, גז וחשמל. אף אדם אינו חף מטעויות, וגם בענף הבנייה לעיתים מתרחשות טעויות כאלו ואחרות, כולל זליגת בטון למערכות ביוב.

אם קרה מקרה בו חברת עבודות עפר ופיתוח הובילה לכך שהביוב נסתם מבטון, חשוב להעלות את הנושא מול החברה לפני שמצטיידים בעורכי דין. ברוב המקרים, חברה מקצועית תיקח אחריות מלאה על הנושא ותדאג לפתרון הולם. מה יהיה הפתרון?

הכירו את השירות – כרסום בטון בצנרת הביוב

אינסטלטורים ואפילו קבלני ביוב עצמאיים, הם לא בהכרח האנשים לפנות אליהם כאשר יש סתימת בטון בביוב. ברוב המקרים יש צורך להזמין ביובית שתפתח את הסתימות בביוב המבנה, מכיוון שמדובר בכלים עוצמתיים מאוד אשר פועלים בשיטה של כרסום בטון.

יש לציין, לא כל ביובית מותאמת עבור עבודה של כרסום בטון בביוב. בדרך כלל, ביוביות הן כלים אשר מתאימים לשאיבת בורות ספיגה, שאיבת הצפות מים, צילום וניקוי קווי ביוב ראשיים וכולי. על מנת לבצע כרסום בטון בצנרת הביוב, יש צורך להזמין ביובית מיוחדת אשר מבצעת את העבודה מהסוג הזה.

לסיכומו של דבר, על מנת למנוע סתימות בטון בביוב, הכי נכון פשוט לעבוד בצורה מקצועית.