You are currently viewing מלגזות דיזל למפעלים

מלגזות דיזל למפעלים

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על היתרונות הרבים של מלגזות דיזל למפעלים ומידע נוסף אודות ציוד נלווה אשר יכול לייעל את פעולת המלגזה.

מלגזה היא אחד מהכלים היעילים והחיוניים ביותר בכל מפעל, כאשר הבחירה כיום עומדת בין שני סוגים עיקריים: מלגזה חשמלית ומלגזת דיזל. מה מיוחד במלגזת דיזל וכיצד אפשר לייעל ולשפר את יכולות המכונה באמצעות ציוד נלווה? כל הפרטים בהמשך המאמר.

כמה מילים על מלגזת דיזל

באופן כללי מלגזות מיועדות לשנע סחורה ממקום למקום במהירות ובצורה יעילה, ללא הפעלת מאמץ רב. מלגזת דיזל היא מלגזה העובדת על מנוע בעירה המשתמש בדיזל לצורך תפעולו. למלגזה כזו יש כוח רב ואפשר להפעיל אותה בשטח פתוח או בתוך מפעל, ללא צורך בטעינה. המלגזה יכולה לשמש לענפי תעשיית רבים, ובעיקר בענף הבנייה והחקלאות. כמו כן, במחסנים ומפעלים בהם יש צורך רב בשינוע סחורות, מלגזות הן כלי עבודה חיוני שקשה מאד להסתדר בלעדיו.

בשימוש במלגזות דיזל נפלטים גזים רעילים והמנוע יוצר רעש רב. כמו כן, מלגזות אלו זקוקות לתחזוקה שוטפת אחרת הן לא מאריכות חיים. אולם לצד החסרונות יש למלגזות מסוג זה גם יתרונות רבים.

מלגזת דיזל – יתרונות

מלגזות חשמליות הן אמנם פיתוח חדש יחסית המסמל קדמה טכנולוגית והן גם מציעות פתרון שקט וידידותי לסביבה, המאפשר להשתמש במלגזות גם בתוך מפעלים סגורים ללא חשש מהצטברות גזים רעילים. עם זאת, הביצועים של מלגזה כזו נחשבים לנמוכים ביחס למלגזת דיזל.

למלגזת דיזל יש עצמה רבה יותר ממלגזה חשמלית והיא יכולה לשאת משקל כבד יותר. כמו כן, כאשר מדובר במפעלים בהם שי צורך שהמלגזה תעבור ממקום למקום ותעבוד במשך שעות רבות, יש יתרון רב למכשיר שאינו זקוק להפסקה לשם חיבור לחשמל והטענה. במפעלים בהם יש צורך בפעולות מורכבות ובשימוש במלגזה בתדירות גבוהה, אין ספק שלמלגזת דיזל יש יתרונות רבים על פני מלגזה חשמלית.

ציוד נלווה

במשימות מורכבות או כשמדובר בציוד כבד במיוחד, ניתן להיעזר בציוד נלווה כדי לשפר את פעולת המלגזה. ישנם סוגים רבים של אביזרים וציוד נלווה וחשוב לבחור אותם בהתאם למשימה הנדרשת. בין היתר ניתן למנות מאריך קלשון המיועד להעמסה ושליפת משטחים בעומק, חבק הידראולי המאפשר הרמה של מטענים בצורות שונות כמו חביות, מהפך כלים המיועד לריקון ופינוי וכן הלאה.

כדי לייעל את העבודה במפעל, חשוב לבחור במלגזה מהסוג המתאים ביותר גם לאופי המשימות השונות וגם לתדירות הנדרשת. אם אינכם בטוחים מהי המלגזה המתאימה, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע או חברה המתמחה בציוד למפעלים.