You are currently viewing התקנת ארונות חשמל בבנייני מגורים

התקנת ארונות חשמל בבנייני מגורים

קפץ הפקק? מה המקום הראשון אליו תלכו כדי לבדוק מה קרה? ארון החשמל כמובן. המתחם המאגד את הרכיבים האלקטרוניים הרגישים הוא מארז ייעודי שתוכנן ונבנה במיוחד למטרת הגנה על לוח החשמל. תקלה בחיבורים ואפילו אינטראקציה לא רצויה עשויים לגרום לבעיות בחשמל והארון שומר על החיץ בין הלוח ובין החוץ לשמירה על הבטיחות של הלוחות.
ארונות החשמל של היום הם לא הארונות של פעם וכיום הדגש הוא על שילוב אפקטיבי בין חומרים עמידים ותכנון פונקציונאלי לאסתטיקה מרשימה של הארון. כיום משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת ליצירת ארונות שמתמזגים היטב בעיצוב הקיים של חדר המדרגות ומקנים הגנה מפני חדירת מים, לחות, אבק, לכלוך, כימיקלים, מזהמים ומזיקים שונים שעשויים לגרום לנזק ללוח החשמל – הממסר, המפסקים וכדומה.

המתכת מובילה בארונות חשמל

ראשית, חשוב לפנות לחברה המתמחה בתכנון ארונות חשמל בהתאמה אישית כך שהארון אכן יכיל את כל הציוד הנדרש לכל קומה ויוכל לשאת את הכובד והמשקל שלו בצורה יציבה וארוכת טווח. שנית, יש לבדוק מאילו חומרים עשוי הארון. קיימים ארונות חשמל מעץ ופלסטיק, שנחשבים לחומרים זולים יחסית, אבל עשויים להישחק ולהתבלות עם הזמן בניגוד למתכת שנחשבת לחומר המוביל והאמין בשוק. הסיבות לכך שהמתכת היא כוכבת העל של ארונות החשמל הן רבות: המתכת היא חומר עמיד במיוחד ששורד ומגיב היטב לתנאי מזג האוויר המשתנים וכן ללכלוך, עובש, מזהמים למיניהם. בנוסף, זהו חומר שעמיד בפני הפרעות אלקטרומגנטיות וכן בעלת חוזק ויציבות לאורך שנים. היא קלה לניקוי ותחזוקה – פרמטר חשוב מאוד כאשר מדובר בארונות החשופים לפגעי הזמן והמותקנים בשטח ציבורי ואם חיפשתם סיבה טובה נוספת מדוע ארון חשמל ממתכת, דעו לכם שהיא חומר ידידותי לסביבה שניתן למחזר ובנוסף, מאופיים בגמישות צורנית מרשימה כך שניתן לעצב בהתאם לקו העיצובי המבוקש בצבע ובגימור המועדפים.

כשבטיחות פוגשת לוגיסטיקה

בעת תכנון ארונות חשמל לבנייני מגורים נלקחים פרמטרים נוספים כאלה הנוגעים במיוחד לממד של ביטחון. פתיחה ונעילה בטיחותיים של הארון והתקנה. כמו כן, שמים דגש על עוצמת החשמל, תרחישים של עומס, טמפרטורה ותנאים תרמיים של סביבת ארון החשמל לפי הבניין המדובר והתשתיות הקיימות בבניין כאשר יש הבדלים בין בניין חדש לבניין ישן. בכל מקרה, חשוב להתקין בארון החשמל מחיצת בידוד מפני מים וסכנת רטיבות וכן יש להקפיד על התקנה על פי התקנים המחמירים ביותר והסטנדרטים הגבוהים ביותר ומיקום הארון במוקד הנכון והבטיחותי ביותר בחדר המדרגות, כך שתתאפשר גישה בעת הצורך לטיפול בתקלות שונות או במידה וקפץ הפקק. קיימות דרישות מכאניות ופיזיקליות הנוגעות להתקנה של ארון החשמל בדרך יציבה תוך שימת דגש על מחיצות שונות למניעת התפשטות אש בין הלוחות וכן תקנות שקשורות למרווחים הנדרשים בין הלוח לקיר ממול בהתאם לתנאי המרחב. בנוסף, יש להתקין את המוליכים והכבלים בדרך שנקבעה על פי תקנות למניעת הצטלבות או לחץ וגם מיקום ומבנה הלוח נעשה במקום שיאפשר מרחק מפני מים.

מתקינים אצל המומחים

חברה מובילה ואמינה המתמחה בביצוע ההתקנה, כמו מרק חידקל לוקחת זאת בחשבון תוך שימוש בציוד מקצועי ופיקוח על ההתקנה. יש לבצע גם בדיקות תקופתיות לארון החשמל על מנת לוודא שהכל מוברג כשורה ושלא חל תהליך התיישנות שיכול לפגוע בבטיחות.  במקרים מסוימים יתכן שתצטרכו לבצע גם העברת ארונות חשמל ויש לפנות לאנשי מקצוע כמו חשמלאי מוסמך לביצוע העברת ארון חשמל בדרך שלא תפגע בציוד או תגרום חלילה לבעיה. התקנה מקצועית מלכתחילה מפחיתה את הסיכוי לבעיות כאשר המתקינים המקצועיים דואגים גם לפינוי הפסולת ולעבודה בסביבה בטוחה ונקייה.