You are currently viewing המדריך המלא להכנת קרקעות לבנייה

המדריך המלא להכנת קרקעות לבנייה

קשה לנסוע ברחבי ישראל – בתוך ומחוץ לערים – מבלי להיתקל בתהליך בנייה כזה או אחר. הבנייה המואצת, תוך חשיבות השמירה על סטנדרטים גבוהים, מחייבת ידע רב בשלל תחומים, לצד כלים הנדסיים מגוונים ומתקדמים. נשאלת השאלה כיצד מתבצעות הכנות הקרקע לבנייה? על כך נדון בכתבה זו.

שלב ראשון – מפנים, מיישרים ומהדקים

בתחילת תהליך ההכנה לבנייה, יש לפנותה מפסולת קודמת (לאתרי פסולת מורשים בלבד!), ומיד לאחר מכן  ליישרה באמצעות כלים ייעודיים, מרביתם ממשפחת הטרקטורים. בגמר שלב יישור הקרקע, שעשוי להימשך מספר שבועות, תבצע החברה הבונה תהליך של הידוק הקרקע, ההכרחי לסיום שלב זה ותחילת השלב הבא. הידוק קרקע נעשה באמצעות מגוון כלים הנדסיים, בראשם מכבשים מסוגים שונים. במקביל, יבוצעו מגוון עבודות עפר שונות, אשר יימשכו גם בשלבי העבודה הבאים.

שלב שני – עת לחפור

עם סיום הידוק הקרקע, ניתן להתחיל בעבודות החפירה השונות, שנועדו למגוון צרכים אשר ישמשו את הקבלן בהמשך תהליך הבנייה. שלב החפירות כולל, לעיתים קרובות, צורך בהחלפת אדמת הקרקע באחרת. מדובר בשלב משמעותי במיוחד, שיש לעשותו באופן מדויק ומקצועי, שכן בסיס הבנייה מושתת עליו. לרוב, שלב זה אורך מספר שבועות, אם כי משך החפירות עשוי להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים, בראשם גודל הקרקע, אופי הבנייה, סוג האדמה וכמובן – מצבת כלי העבודה והעובדים שברשות הקבלן.

שלב שלישי – מיקום התשתיות

הגיע הזמן להתחיל : מיקום התשתיות הוא הדבר האמיתי בתהליך הבנייה, וכולל מגוון רחב של עבודות. תשתית הביוב תהיה הראשונה שתזכה להתקבע, ומיד בעקבותיה תופיע תשתית המים. לאחר מיקום צינורות המים, יגיע תורם של קווי החשמל לקבל את מיקומם, ולאחריהם שאר תשתיות המשנה. מדובר בשלב עבודה ממושך, הדורש מנהלי עבודה ואנשי מקצוע מקשת רחבה של תחומים.

שלב אחרון – מריחים את הסוף

התשתיות הוקמו וכעת נותרו הפינישים האחרונים, הכוללים פיזור והידוק שכבות הקרקע, השקייתה ולסיום – הידוק קרקע באמצעות אותם מכבשים מהשלב השני. בשלב זה פועלים במרץ מגוון טרקטורים, כלי חפירה ניידים ועוד.

אמצ שמש – הכי מקצועי שיש

הכנת קרקע לבנייה אינה עבודה של חסרי הניסיון או היכולת. חברת אמצ שמש, שנוסדה ב-1990 נהנית ממוניטין מרשים במיוחד, ולא בכדי. החברה מבצעת בהצלחה מגוון רחב של פרוייקטים, לרבות סלילת כבישים, בניית גשרים וכאמור – הכנות קרקע לבנייה.

אז אל תקחו סיכונים מיותרים. בחרו בחברה שאלפים בחרו לפניכם, וצאו לדרך בראש שקט ורגוע. בהצלחה!