גשר הוא תמיד אתגר הנדסי מורכב. בין אם מדובר בפתרון לצליחת מכשול טבעי דוגמת נהר או ואדי עמוק ובין אם מדובר על גשר מעל לכביש, בכל מקרה נדרש תכנון מדויק במיוחד, וגם הביצוע חייב כמובן להיות מוקפד. בהתאם לכך, מומלץ להפקיד מלאכה מורכבת זו רק בידי אנשי מקצוע שכבר צברו ניסיון בתחום ספציפי זה.
לאמצ שמש ניסיון רב בבניית גשרים
חברת א.מ.צ. שמש (1990) הינה בעלת סיווג בביצוע בניית גשרים מטעם רשם הקבלנים. מאחורי החברה כבר מספר פרויקטים של בניית גשרים וביניהם גשר "פוראדיס" על כביש 70, גשר "קדימה" על כביש 562 ועוד – כולם בעבור חברת נתיבי ישראל.
לחברה יש את כל הציוד הנדרש לצורך הקמת הגשרים וכן את כוח האדם המיומן הנדרש לשם כך. החברה עושה שימוש אך ורק בחומרים הטובים והאיכותיים ביותר, משתמשת בציוד המתוחכם והחדשני ביותר בתחום ודואגת לכך שהגשרים אותם היא בונה יעמדו בכל התקנים והדרישות.
מדוע ישנה חשיבות רבה לניסיון?
כשמתחילים לבנות בפועל גשר כזה או אחר עשויים לצוץ מכשולים שונים שלא ניתן היה לצפותם מראש. בנוסף, נדרשת התמודדות יעילה ובטוחה עם שלל אתגרים. אי לכך, ניסיון הוא מפתח משמעותי מאוד לפרויקטים מסוג זה.
בניית גשרים תוך מינימום הפרעה בשטח
בניית גשרים מעל לכביש קיים מחייבת מציאת פתרונות שיצמצמו למינימום את ההפרעה להתנהלות היומיומית במקום שבו מוקם הגשר. במקביל, כמובן שאי אפשר להתפשר על הבטיחות ועל עמידות מירבית של כל חלקי הגשר, ועל כן הפתרון המתאים הוא בנייה בשיטת המקטעים.
בשיטה זו מיוצרים במפעל האלמנטים הטרומיים שיהוו בסיס לגשר. לאחר מכן, הם מובלים אל אתר העבודות, שם הם מורכבים מהצדדים אל נקודת האמצע. בדרך זו נחסך הצורך בעבודות ברזלנות וטפסנות בשטח, ובהתאם היתרונות העיקריים של בניית גשרים בשיטת המקטעים הוא צמצום משמעותי של פרק הזמן עד להשלמת העבודות, מינימום הפרעה לשגרה והפחתת עלויות הקמתו של הגשר.
על-מנת להבטיח גשר איכותי ייצור האלמנטים מבטון חייב להיות מושלם, ההרכבה חייבת להיות מדויקת לחלוטין ברמת המילימטרים וגם הובלת המקטעים אל אתר העבודות צריכה להתבצע באופן זהיר ומושכל.